11 trendova u marketingu za 2011. godinu

Krajem prošle godine i početkom ove pojedini marketinški stručnjaci su objavili Top liste trendova u marketingu za 2011. godinu. U mnoštvu lista i trendova pokušaću da izdvojim one koje su po meni najprimerenije za naše tržište, a takođe da dodam i nekoliko svojih preporuka.
Dakle, kada je u pitanju 2011. godina, mnoge stvari će ostati nepromenjene, u skladu sa ekonomskom situacijom i krizom koja je i dalje prisutna na ovim prostorima. I pored toga, marketeri uspevaju da prate najnovije trendove u svetu i sve to ponude i plasiraju i na našem tržištu. Trendovi koji bi trebalo da obeleže ovu godinu kada je u pitanju marketing su:

1. Sve veće prelivanje marketinških budžeta u Internet marketing i Social media na uštrb klasičnih medija. Korišćenje digitalnih medija za komunikaciju sa potrošačima i plasiranje reklamne poruke polako ali sigurno zadobija poverenje marketinških stručnjaka i menadžera i u Srbiji. Ako se uzme u obzir i podatak da se ove godine očekuje promet od preko 100 milijardi dolara na globalnom nivou kada je u pitanju Internet marketing, svaki komentar je suvišan.

2. Ciljana komunikacija, sve veća (mikro) segmenatcija i naglasak na One-to-One marketingu.

3. Mobilni marketing.

4. Stvaranje grupa potrošača i ljubitelja (fanova) nekog brenda.

5. Kreirati kvalitetan sadržaj (content marketing) postaje imperativ.

6. Još jači naglasak na integrisanim marketinškim komunikacijama.

7. Potreba da se kupcima ponudi još veća dodatna vrednost i benefit, a sa druge strane ojača lojalnost i svest o brendu i diferencira u odnosu na konkurenciju.

8. Sve veća mogućnost da se analiziraju i izmere efekti marketinških aktivnosti kao i iskustvo potrošača.

9. Veličina više nije bitna. U vreme ekonomske krize mala preduzeća su pokazala zadivljujuću umešnost, snalažljivost i sa skromnim budžetima ne samo opstala nego i unapredila poslovanje na tržištu.

10. Event marketing postaje sve moćnije oružje u rukama marketera. Još kada ima podršku Internet i mobilnog marketinga uspeh je zagarantovan.

11. Outsourcing i angažovanje spoljnih konsultanata i agencija sve više dobija na značaju uz dalji trend smanjivanja troškova poslovanja i broja ljudi u marketinškim službama kompanija.

Zbog ekonomske krize i dalje će osnovna pretpostavka marketinških aktivnosti u većini kompanija biti da se sačuvaju stečene pozicije u odnosu na konkurenciju i zadrže postojeći kupci.
Oni malobrojni će uspeti da i pored ekonomske krize ojačaju svoje pozicije na tržištu jer znaju da je sada, kada većina konkurenata smanjuje budžete za marketinške aktivnosti i oglašavanje, pravi trenutak da sa manje sredstava uvećaju i tržišni i SOV (share of voice) udeo.

O Ilija Trbovic

Business Solutions & Management Consulting Services
Ovaj unos je objavljen pod Marketing, Menadžment, Strategija i označen sa , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

5 reagovanja na 11 trendova u marketingu za 2011. godinu

  1. Odličan članak! Internet marketing je sve veći trend i nužnost, pre svega.
    U svetu se takođe predviđa da je ovo godina mobilnog marketinga. Velika je verovatnoća da će i u Srbiji upravo mobilni marketing dobiti na važnosti, jer on omogućava najdirektniji kontakt sa potrošačem ili one-to-one komunikaciju. Potencijali mobilnog marketinga su ogromni posebno kad se uzme u obzir broj korisnika mobilnih telefona i sve veći broj korisnika uređaja sa androindnim operativnim sistemom i pametnih telefona uopšte.

  2. Aleksandar kaže:

    Bravo! U praksi se vec primecuje sve veci otklon klijenata ka digitalnom marketingu. S obzirom da smo mi i dalje online trziste u povoju, u komunikaciji sa oglasivacima jedna od „key-phrases“ ce biti ciljana komunikacija i analitika iz koje se vrlo precizno izracunava ROI, za koji naravno klijenti imaju najvise sluha🙂

  3. dr Dejan Djordjevic kaže:

    Marketing praksa se nalazi na prekretnici. Nešto slično se dogodilo i početkom sedamdesetih godina, kada je ubrazani razvoj konkurentskih odnosa zahtevao da preduzeća iz najrazvijenijih zemalja sveta drugačije počnu da definišu konkurensku prednost i načine za obezbeđenje stabilne konkurentske pozicije. Tada se prvi put počelo ozbiljnije razmišljati o potrošačima i njihovim zahtevima, interesima i željama. Nova marketing paradigma predstavlja marketing usmeren ka unapređivanju odnosa sa potrošačima, koji se sastoji od marketinga zasnovanog na bazama podataka, interaktivnom marketingu i mrežnom marketingu. Kada se radi o domaćoj marketing praksi, potrebno je da se preduzeća oslobode načina razmišljanja koji je limitiran domaćim tržištem, domaćim shvatanjima poslovanja i domaćim poslovnim iskustvom. Marketing se mora tretirati kao strateška funkcija koja ima integrativni karakter u odnosu na druge poslovne funkcije. Kao opšti predlozi za unapređivanje marketing aktivnosti domaćih preduzeća mogu se uočiti: nužnost permanentnog inoviranja znanja svih zaposlenih, prevashodno stručnjaka koji se bave marketingom, neophodnost planskog pristupa upravljanju marketing funkcijom u preduzeću i upravljanje marketingom mora da se zasniva na dostignućima visoke tehnologije, pogotovu iz domena informacionih tehnologija.

  4. Dragana kaže:

    Sjajno!!

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s