Zašto vam je potreban marketing plan

Marketing plan je osnova svakog uspešnog biznisa. Nijedan ozbiljan posao danas ne možete započeti  i raditi ako pre toga niste napravili biznis i marketinški plan. U ovom članku ću pokušati da objasnim važnost marketing plana.

Pre nego što započnete sa izradom marketinškog plana, treba da se zapitate: Gde se danas nalazi vaš biznis?  Gde želite da bude (za godinu, tri, pet)?  I kako to da postignete?

Najvažniji razlozi zašto treba da napravite marketinški plan su sledeći:

1. Uz pomoć ovog plana dobićete neophodne informacije ko su potencijalni kupci vaših proizvoda, a takođe i ko nisu. Isto tako saznaćete ko vam je konkurencija, koje su njene slabosti i snage, na kojim tržištima je prisutna, koja je njena cenovna strategija, kako plasira svoju robu, po čemu se razlikuje njen proizvod ili usluga od vaše.

Kada analiziramo uslove poslovanja na tržištu, potrebno je da uzmemo u obzir sledeće: Koliko je veliko tržište, da li tržište raste ili opada i da li ima mesta za vaše proizvode?

U slučaju da ste već prisutni na tržištu, saznaćete koji deo tržišta zauzimate, u kojoj fazi životnog ciklusa je vaš proizvod i postoje li uslovi da povećate prodaju? Odgovori na ova pitanja će vam pomoći da prepoznate trendove na tržištu i predvidite buduću prodaju.

2. Uz pomoć SWOT analize preispitaćete strategiju, poziciju i smer budućeg razvoja kompanije. To će vam pomoći da postavite i definišete marketinške ciljeve (obavezno da budu SMART) – ono šta kompanija želi da ostvari tokom vremenskog perioda za koji je napravljen marketinški plan.

3. U vašem marketinškom planu će biti objašnjeno i kako ćete segmentirati tržište, targetirati izabrane segmente i koji set aktivnosti čini vašu marketinšku strategiju.

4. Pomoći će vam da pozicionirate vaš proizvod ili uslugu. Takođe da izdvojite vaš proizvod ili uslugu u odnosu na konkurenciju. Njegova svrha nije samo da privučete nego i da zadržite postojeće kupce.

5. Uz pomoć plana definisaćete odgovarajući marketing miks (4P ili 7P u zavisnosti da li je u pitanju proizvod ili usluga) i potreban budžet za sve marketinške aktivnosti koje su obuhvaćene ovim planom.

6.  Zahvaljujući planu, moći ćete da izmerite progres u svom poslovanju. Iako se marketinški planovi rade uglavnom jednom godišnje, porebno ih je najmanje jednom kvartalno (u periodu ekonomske krize jednom mesečno) analizirati i u zavisnosti od postignutih rezultata razmotriti da li je potrebno preuzeti korektivne mere.

Prema nekim istraživanjima u USA, kompanije koje imaju marketinške planove ostvaruju 20% do 25% veću prodaju, a samim tim i veći profit. Takođe, kompanije koje imaju plan marketinških aktivnosti bolje reaguju kada se suoče sa problemima i nepredvidivim događajima u svom poslovanju.

I ne zaboravite: ključ uspešnog poslovanja je efikasan marketing koji je zasnovan na marketinškom planu.

O Ilija Trbovic

Business Solutions & Management Consulting Services
Ovaj unos je objavljen pod Marketing i označen sa , , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

4 reagovanja na Zašto vam je potreban marketing plan

  1. Biznis i marketing planovi su veoma važni. Htela bih takođe da istaknem da je neophodno napraviti i Internet marketing plan za sva preduzeća koja nastupaju na Internetu. Internet marketing plan je jednostavno rečeno plan marketinških aktivnosti na Internetu.

    • Prvo da se zahvalim na komentaru:) Internet marketing sve više dobija na značaju, posebno u periodu ekonomske krize i recesije. Mnoge kompanije koje su bile primorane da smanje budžete za marketinške kampanje i oglašavanje u klasičnim medijima, sa druge strane su povećale svoje budžete kada je u pitanju Internet Advertising. Taj trend će se nastaviti i u 2011. godini kada se očekuje dalji rast na globalnom nivou i promet od preko 100 milijardi dolara.

  2. dr Dejan Djordjevic kaže:

    Plan jeste planska odluka koja određuje pravac akcija u definisanom vremenskom periodu kojom se realizuju ciljevi. Planom se definišu odgovori na pitanja: šta, ko, gde, kada i kako treba da se uradi u određenom vremenskom periodu. Plan marketinga određuje pravac akcije preduzeća na tržištu. Njime se kvalitativno i kvantitativno izražavaju zadaci koje treba ostvariti u planskom periodu. Marketing plan uključuje definisanje prodajne strategije, kao i taktičkih varijanti za opsluživanje tržišta i borbu sa konkurencijom. Marketing plan se može sastojati od sledećih elemenata: ciljno tržište, proizvodi i usluge, cenovna strategija, plan prodaje i distribucije, plan promocije.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s