10 razloga zašto treba da angažujete konsultanta za marketing

Konsultanti i savetnici su stručnjaci iz različitih oblasti koji imaju potrebna znanja i iskustva da vam pomognu i posavetuju vas kako da unapredite svoje poslovanje. Postoji mnogo razloga zbog kojih treba da angažujete konsultanta za marketing. Ovo su najvažniji:

1. Da dobijete profesionalnu uslugu, znanje i stručnost koje nemate unutar firme.

2. Da uštedite novac i vreme – Angažovanjem savetnika, uštedećete značajan novac koje biste morali svake godine da trošite na usavršavanje i treninge ljudi u svojoj firmi.
Angažovanjem spoljnih savetnika dobićete više vremena za svakodnevne obaveze. Oni će vam oduzeti manje vremena nego što vam oduzimaju vaši direktni saradnici, a za uzvrat ponuditi rešenja za vaše probleme.

3. Da za vas analizira i istraži tržište radi dobijanja jasnog uvida u mogućnosti za plasman vašeg proizvoda ili usluge. Da saznate ko su kupci vaših proizvoda ili usluga, kao i da predvidite, utičete na njih i zadovoljite njihove potrebe.

4. Da za vas izmeri i predvidi tražnju, uradi segmentaciju tržišta i pomogne vam da u kraćem roku pozicionirate svoj proizvod i uslugu na tržištu. Takođe da uspešnije pozicionirate svoj proizvod i uslugu u odnosu na konkurenciju.

5. Da vam pomogne da razvijete odgovarajući marketing miks (4P ili 7P) radi ostvarenja marketinških ciljeva i uticaja na tražnju (kreiranje i unapređenje proizvoda ili usluge, određivanje konkurentne cene, načina plasiranja proizvoda i usluge, kreiranje poruke koju treba poslati potrošačima).

6. Da vas posavetuje kako da definišete efikasan promocioni i komunikacijski miks koji uključuje advertising, PR, online marketing i ostale aktivnosti neophodne za ostvarenje promotivnog cilja i uspostavljanje dobre komunikacije sa potrošačima. Samo da podsetim da je promocija neophodna kada:
– želite da ukažete i naglasite razlike između vašeg i konkurentskih proizvoda ili usluga
– podsetite kupce na vaš proizvod ili uslugu
– informišete sadašnje i potencijalne kupce u vezi sa proizvodom i uslugom
– ubedite kupce da kupe vaš proizvod ili uslugu

7.  Da vam pomogne da primenite koncept integrisanog marketinga sa svim alatima marketinškog komuniciranja radi stvaranja sinergije i postizanja većeg uticaja na kupce uz optimizaciju troškova.

8. Pošto nisu deo firme, savetnici i konsultanti imaju objektivan pristup i stav o vašoj firmi i vašem poslovanju (nepristrasni su). Zbog toga lakše prepoznaju i identifikuju probleme. A sa druge strane, lakše prepoznaju mogućnosti za unapređenje poslovanja.

9. Vidljivi i merljivi rezultati – Angažovanjem spoljnih savetnika i konsultanata dobijate kvalitetnu uslugu, brže rezultate i veći ROI (povratak uloženog novca u biznis). To je moguće iz razloga što oni imaju potrebne kvalifikacije (pre svega visoko obrazovanje), ekspertize, puno sati treninga i neformalnog obrazovanja, znanje iz menadžmenta, marketinga i medija i ono najvažnije, minimum 10 godina radnog iskustva u različitim oblastima poslovanja.

10. I ne zaboravite, za šta god da ih angažujete, uvek ćete nešto i naučiti od njih.

O Ilija Trbovic

Business Solutions & Management Consulting Services
Ovaj unos je objavljen pod Konsalting, Marketing i označen sa , , , , , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

Jedno reagovanje na 10 razloga zašto treba da angažujete konsultanta za marketing

  1. dr Dejan Djordjević kaže:

    Angažovanje konsultanta za marketing se nameće kao logično rešenje, pogotovu u situacijama kada treba da se donese odluka koja je nepristrasna i koja se zasniva na dobrim tržišnim informacijama i poznavanju najbolje marketing prakse. S druge strane posmatrano, u savremenom poslovanju u poslednjih desetak godina je izrazit trend autsorsinga. Kada se radi o domaćem tržištu, angažovanje konsultanta za marketing je neminovnost, zbog činjenice da domaći rukovodioci još uvek ne posmatraju marketing u svom integralnom obliku. Uloga marketinga je velikom broju preduzeća ograničena na isključivo na realizaciju procesa marketing komunikacije. Domaći rukovodioci su dugi niz godina smatrali da marketing nastupa kada je proizvod napravljen i kada ga treba prodati, što je rezultovalo hiperprodukcijom proizvoda koji nisu imali tržište i koji ne izlaze u susret zahtevima potrošača. Problem je i u činjenici da domaći rukovodioci veoma površno poznaju marketing teoriju i praksu, a jedan značajan broj marketing rukvodilaca se nije ni obrazovao za realizaciju marketing procresa. Marketing je pre svega poslovna praksa, koja se menja kako se menjaju i tržišni uslovi i konkurentsko okruženje, a to znači da zastarele metode i tehnike marketinga ne mogu da funkcionišu u novim konkurentskim okolnostima. Domaća preduzeća koja žele da postignu adekvatan nivo konkurentske sposobnosti, kako na domaćem , tako i na inostranom tržištu, treba da ozbiljnije shvate marketing, da primene integralni marketing koncept, da permanentno obrazuju svoje rukovodioce iz oblasti savremene marketing teorije i prakse, kao i da koriste znanja onih eksperata koji su se specijalizovali za pružanje marketing usluga.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s